Turistické středisko Svišti - 2.letní tábor Svišťů 2002

2.letní tábor Svišťů 2002

Tento článek napsali členi našeho oddílu.

Město Polička

Když jsme se ráno vzbudili,uviděli jsme krásné ráno. Bylo teplo a sluníčko vesele svítilo. Najednou se ozval budíček a my jsme se začali rychle oblékat a utíkat na snídani. Už jsme se moc těšili. Šli jsme totiž na výlet do Poličky. Seřadili jsme se po dvojicích, vyslechli jsme si poslední příkazy našeho vedoucího a dali jsme se na pochod. Cesta vedla lesem, po kameni mezi poli a kousek po silnici se nacházelo městečko "Polička". Bylo hezké. Líbilo se nám malé náměstí s obchůdky, kde jsme si koupili pohledy na památku. Nejprve jsme se šli podívat na městské hradby, které obepínály celé centrum města, pak jsme navštívili kostel sv. Jakuba, ve kterém se nacházela rodná světnička hudebního skladatele Bohuslava Martinů, tedy vyšlapali jsme schody na věž, ze které byl pěkný rozhled na město a okolí. Moc se nám to líbilo. Zpátky do tábora jsme šli pěkně unavení. Ten večer se nám dobře spalo.

Petr a Netopýr

Hrad Svojanov

V 10:00 jsme šli na výlet na hrad Svojanov, bylo to 12 kilometrů místy lesnima cestičkami a někdy asvaltkou. Kolem 14:00 jsme tam přišli. Bylo tam nádherně, měli tam zrovna oslavu, v další části hradu chovali čuníky, husy, kachny atd. Po malé přestávce jsme šli na prohlídku hradu. Bylo to tam krásné, samé malby, sošky a dokonce i hlava soba z roku 1905. Ale jinak tam byla výstava různých skřítků, skřetů a večerníčkových postaviček, nechyběli i "Broučci", ale největší kuriozitou byl skřítek Drž prst, říkalo se, že jak jsi vycházel z místnosti a podíval se naposledy na toho skřítka a držel sis prst, tak se ti splní tajné přání. Po prohlídce jsme šli na hradební vež, ze které bylo nádherně vidět na celé okolí. Nakonec u vchodu jsme si koupili turistické známky a pohledy na památku. Pak jsme se vydali na zpáteční cestu. Celou cestu nás prováděl Aleš. Dnešní výlet se mi moc líbil.

Sova

Zámeček Karlštejn a Zkamenělý zámek

Okolo 9 hodiny jsme šli s Alešem na výpravu. Našim cílem byl protentokrát zámeček Karlštejn a na Zkamenělý zámek (bývalé hradiště z 6-7.stol.). Nejprve jsme vyrazili do Poličky a v 11:43hod. jsme vyrazili z Poličky vlakem do Čachnova. Tam pak jsme vyrazili po modré na zámeček. Po 6 kilometrech už jsme zdálky viděli náš cíl, ještě před zámkem jsme se napili ze zámecké studánky, kde byli také angličani a pak se přiblížili na pár kroků ke zámecké bráně, bohužel na bráně byla cedulka s názvem PRIVATE (soukromé), ale neklesali jsme na mysli a vydali se od něj na 1 a půl kilometrovou cestu na "Zkamenělý zámek". Bývalé hradiště z 6-7.stol. jsme pořádně prozkoumali a prolezli. Po prouzkoumání jsme se vydali na zpáteční cestu zase ke Karlštejnu a směr k vesnici Čachnov. Tam pak nás vzal vlak zpátky do Poličky a z Poličky jsme jeli autobusem do vesnice, která byla vzdálena kolem 1 kilometru od tábora. Dnešní výlet byl dlouhý, ale velice hezký a naučný.

Návštěva Policie ČR

Jednoho krásného dne nám Aleš zařídil, že nás navštíví Policie ČR a ukáže nám své vybavení a zbraně. Co bylo slíbeno, to pak se za jeden den vyplnilo. Odpoledne tak kolem 17:00hod. k nám přijela hlídka Policie ČR, hned jsme k nim přiběhli a patřičně jsme je přivítali. Pak před jídelnu jsme přemístili jeden stůl na který si policisté vybalili svoje vybavení a zbraně. Nevěřícně jsme hleděli. Na stole ležel např. kulomet škorpión, kalašnikov, neprůstřelné vesty atd., na nic jsme nečekali a hned jsme tyto věci "vyzkoušeli". Moc se nám tato návštěva líbila.

Sova

Hradby a kostel sv.Jakuba v Poličce Támhle v dáli je náš tábor!!! Pohled na město
Radnice Poličky Účastníci tábora - Polička Hrad Svojanov
Účastníci tábora - Hrad Svojanov Zámeček Karlštejn Účastníci tábora - Zkamenělý zámek