Turistické středisko Svišti - 5.letní tábor Svišťů 2005 v Břeclavi
5.letní tábor Svišťů 2005
- Břeclav -

Tak mám uplynul zase celý jeden rok a znovu tu byli letní prázdniny. Dne 31.7.2005 nám začal již 5.letní tábor Svišťů, který se konal poblíž města Břeclav v Jihomoravském kraji. Den nám začal v českotěšínské hale ČD, kde jsme měli obvyklý sraz. Po vybraní všech potřebných dokumentů a nutném přepočítání jsme zjistili, že nám chybí jedno dítě, které ještě nedorazilo. A tak jsme volali, nakonec jsme zjistili, že někteří si prodloužili budíček a jak sik zaspali. Po příchodu 30 člena tábora jsme se pomalu přesunuli ke vlaku. Po poslední puse a pohlazení jsme všichni nastoupili do vlaku, který se rozjel směr Břeclav. Po dlouhé cestě jsme konečně dorazili na náš vytýčený cíl, kterým bylo město Břeclav. Po vystoupení a cca 20 minutové procházce jsme konečně přišli na základnu Kančí Obora. Na tábořišti nás již čekal Radim s Janou, kteří nám přivezli naše zavazadla.
   Druhý den již začal pravý táborový život, který začal ranní rozcvičkou a pak dalšími různými táborovými úkoly. Po obědě jsme si společně sedli k ohništi, kde jsme se seznámili s celotáborovou hrou, kterou budeme hrát po celý náš tábor. Letos celotáborová hra měla název "Hvězdná brána", po vysvětlení a jmenování do funkce manegmenta jsme mohli začít hrát první hru. No každopádně celotáborovou hru vyhráli majoři.
   Mimo toho jsme hráli i spoustu dalších her či legračních scének, u kterých jsme se velice pobavyli a nasmáli, např. při módní přehlídce budoucnosti, která byla zakončená karaokem nebo při tradiční hře Latrína či noční hře, kde jsme měli za úkol najít poklad. Velmi oblíbené byli tzv. "pořadovky", kde vyučující velitelé (Tuki, Hanýsek a Hujer) učili, co to je vpravo hleď nebo čelem vzad... Anebo hra "Ruská ruleta", kde všichni si vyrobili čepici z papíru, jeden šel za roh, aby nic neviděl a ostatní vybrali jednoho, který si dal pod tuto čepici sáček z vodou. Po příchodu z po za rohu, měl dotyčný tři možnosti uhádnou, kdo z přítomných má pod čepicí ten sáček s vodou. Pokud "hadač" zjistil plácnutím po čepici, že dotyčný má sáček, který samozřejmě mimochodem prasknul, tak nad dotyčným odhaleným hráčem jako trest za odhalení, byl ještě podruhé prasknut sáček s vodou. Těm kteří byli mokří to určitě nevadilo, jelikož byl letní parný den, kde i menší osvěžení přišlo vhod. Taky velká legrace byla při vaření česnekové polévky, tři družstva měla za úkol vykopat jámu, kde rozdělala oheň a již z připravených ingrediencí uvařit česnekovou polévku. Všem se velice povedla a i někteří vedoucí mohli, tiše závidět jak byla některá polévka velice dobrá. Na závěr můžu připomenout jak jsme lovili bobříka odvahy, kdy někteří jak procházel stezkou odvahy, tak se nejprve bály a pak to brali jako velkou legraci, když se dověděli, že mají pomáhat ze strašením...
   Jelikož jsme oddíl turistický, nesměla chybět vycházka a celodenní výlety. První taková vycházka byla na bunkr vz.37 z 2.sv.války a zámeček Pohansko. Nejprve jsme navštívili bunkr ve kterém nás provázeli průvodci, kteří byli dokonce i oblečení v dobových uniformách a kteří nám vysvětlili jak těžká doba byla před 2.sv.válkou a jak naše republika bojovala proti agresivnímu Německu. Po schlédnutí bunkru i zevnitř a vyzkoušení různých vojenských zapůjčených věcí jsme ještě navštívili nedaleký zámeček Pohansko. Náš první celodenní výlet byl na Janův hrad (Janohrad) a zámky Lednice a Valtice, na Janohradu se nám velice líbili lovecké sbírky, které v průběhu let nashromáždil pán hradu. Na druhý výlet jsme jeli do města a ZOA Hodonín. V ZOO jsme schlédli mnoho různých zvířat, dokonce jsme našli i keramické modely zvířat budoucnosti, které se podle tabulek bohužel v budoucnosti budou se živit jen odpadkami a dalším odpadem který člověk produkuje. Poslední třetí výlet byl na zámek Mikulov a do jeskyně Na Tyroldu. Tato jeskyně bohužel mnoho let byla devastována vandaly až pak po 10 letech byla uzamčena a již spravována speleogy.
   Náš tábor se pomalu, ale jistě chýlil ke konci, večer nás čekalo velké balení a pak následovala poslední diskotéka a táborák, kde nemohla chybět kytara a opékání párků. Ráno jsme si pak dobalili zbylé věci a na závěr jsme řekli pá pá táborové základně a odebrali jsme se na vlak, který nás vzal zpátky do našeho rodného města Českého Těšína. Na nástupišti v Těšíně nás již čekali netrpěliví rodičové, kteří nejednou pusou přivítali své potomky. Doufám, že se vám letní tábor líbil a příští rok znovu s námi pojedete prožít další nová dobrodružství.

Aleš

Vycházka na bunkr vz.37 a zámeček Pohansko

Jednoho dne jsme navštívili bunkr, byli tam dva vojáci, kteří nám vyprávěli jak a co se stalo před 2.sv.válkou v období tzv. před "Mnichovem". V té době naši vojáci stavěli bunkry, aby jsme se mohli bránit proti Německu. Tito vojáci, kteří nám toto vše vyprávěli byli oblečení v dobových uniformách a měli také bajonet a pistole. Pak dovyprávěli a potom nám dali zkusit pušku, helmu a bodák, který se upevňoval na hlavni pušky. Aleš nám zaplatil prohlídku do bunkru a tak jsme se rozdělili na skupinku po 7 lidí, jelikož bychom se nevešli všichni do bunkru. Jeden z vojáků nás provázel tím bunkrem a dal nám zkusit se podívat a šáhnout na těžký a lehký kulomet, který se nacházel v bunkru. Taktéž ten voják nám řekl ať si vemem do ruky granát a také jsme mohli si nasadit plynovou masku. Po schlédnutí bunkru jsme všichni šli se podívat na zámek Pohansko, který byl kousek od nás. Po schlédnutí zámku, který sloužil jako lovecký zámeček a dnes slouží jako muzeum, kde jsme mohli vidět různé předměty z dob lovců mamutů jsme nabrali směr tábora.

Roman, Tom

Výlet na Janův hrad a na zámky Lednice a Valtice

Když jsme vyšli z tábořiště, vyrazili jsme směrem na Janohrad neboli Janův hrad. Po příchodu ke hradu k nám přišla pěkná průvodkyně Sandra Staňková, která nás nejdříve zavedla do sálu, kde byli pověšeny různé trofeje (nejvíce tam byl osmnácterák) a poté do jiných sálů, kde jsme viděli historii hradu. Dozvěděli jsme se např. že Janův hrad byl záměrně postaven jako zřícenina. Když jsme odešli z hradu vydali jsme se na zámek Lednice, tam jsme bohužel dorazili o 9 minut později a naše předem dohodnutá prohlídka byla prodána jiným. Jelikož jsme měli hodně času, dali jsme si v Lednici rozchod, kde jsem si koupil horalky a dárek pro mamku. Hned po srazu jsme jeli autobusem na Valtický zámek, kde jsme dostali strašnou průvodkyni, která byla úplně hnusná. Po prohlídce jsme jeli zpátky do tábora vlakem.

Autor se nepodepsal

Výlet do města Hodonín a do ZOO Hodonín

Ráno byl tradiční budíček v 7:00 hod. po hygieně následovala snídaně a pak po snídani jsme vyfasovali balíček na výlet. Dnes jsme měli jet do ZOO Hodonín a do města. Jeli jsme tam vlakem a potom jsme šli pěšky. První rozchod byl v centru Hodonína, kde jsme si znovu mohli koupit různé sladkosti a dárky pro rodiče. Pak jak rozchod skončil, šli jsme rovnou do ZOO. V ZOO jsme viděli různé kočkovité šelmy a dřevěná pravěká zvířata. Součástí ZOO bylo i děcký koutek, kde jsme různě blbli. Moc se nám tam líbilo. Jelikož bylo hodně času, tak jsme se všichni sešli kousek od vchodu a pak jsme šli zpátky do tábora.

Výlet na zámek Mikulov a do jeskyně Na Turoldu

Budíček byl v 7:00 hod. Dobře jsme se nasnídali a pak jsme si uklidili pokoje. V 8:30 byl odchod z tábora. Pak jsme šli na vlak. Nastoupili jsme do vlaku a hurá do Mikulova. Na místě jsme byli asi v 10:00. Vydali jsme se na zámek Mikulov, kde nám průvodce řekl vše o zámku. Bylo to moc krásné, jelikož jsme si mohli projít skoro celý zámek sami. Po prohlídce a po zakoupení turistických známek, pohledů a razítek jsme měli asi 1 hodinu rozchod. Po hodině jsme se zase všichni setkali na náměstí. Když jsme se spočítali, tak jsme se vydali na náš další cíl. Další zastávkou byla jeskyně Na Turoldu. Zakoupili jsme vstupenky a přesunuli jsme se k jeskyni. Pak jsme se rozdělili na 2 skupiny jelikož nás bylo hodně. Já jsem byl v té druhé. Po 10 minutách šla druhá skupina. V jeskyni bylo 6 C°. Nejprve musela paní nahlásit kolik nás je a pak začala prohlídka. Nejhezčí v té jeskyni byla tyrolská výzdoba a na konci jsme museli zapojit naši fantazii jelikož jsme vši do pohádkové síně. Průvodkyně mimo jiné nám řekla, že v jeskyni se natáčel film Třetí skoba pro kocoura. Po 40 min. bylo po prohlídce, a pak jsme spěchali na vlak. Bohužel jsme ho nestihli a tak jsme čekali na další vlak, který jel až za 1 hodinu. Po příjezdu jsme hned naskočili do vlaku, po chvíli jsem padl únavou. Mojí hodní kamarádí mě po příjezdu do Břeclavi probudili. Po přepočítání jsme se vydali do tábora. Hurá zase v táboře...

Čiko

Zámeček Pohansko Interiér zámečku (Hroch) David
Bunkr vz.37 tzv. řopík Naši průvodci bunkrem Voják Hurvínek
Janohrad - Janův hrad Janohrad - Janův hrad Interiér hradu (Gepard)
Pohled ze zámku Lednice Pohled z Janohradu Zámek Valtice
Odpolední siesta (Hurvínek, Roman, Čiko, Tygr a Jezdec) Odpolední siesta (Tom, Pavlík a Vašek)
Pohled ZOO Hodonín (Chrastítko, Kobrýsek, Tuki) Zebra: Dej mi pusu !!! (Marta)
Pohled ze zámku Mikulov Jeskyně Na Turoldu (Dan, Honza, Roman, Chrastítko, Kobrýsek) Vchod a východ do jeskyně (Vašek a Smudla)
Hra Ruská ruleta (Lucka, Smudla, Chůva, Taška a Saša) Hra Ruská ruleta (Radka, Hurvínek, Jezdec, Tom a chudák David) Hra Ruská ruleta (chudák Roman)
Soutěž uvař si sám česnečku (Jezdec, Sova, Kobra, Míša a Hurvínek) Módní prohlídka budoucnosti (Míša, René a Kobrýsek) Módní prohlídka budoucnosti (Radka a Ája)

Základna Kančí Obora

Účastníci tábora: Casanova, Tom, Hroch, Hurvínek, Taška, Roman, Vašek, Chůva,
Chrastítko, Gepard, Tygr, Jezdec, Kobrýsek, Tuki, Čiko, Hujer, Želva, Šmudla, Sova, Iva, Saša,
Hanýsek, Dan, Honza, Veka, Nikol, Radka, Lucie, David, René, Ája, Aleš, Marta, Radim, Jana a