Turistické středisko Svišti - Jarní třináctka 2006
Jarní třináctka 2006
( 5.-9.2.2006 )

Je mrazivé nedělní dopoledne 5. února roku 2006 a mi se opět vydáváme za dobrodružstvím. Začínáme tradičně v hale těšínského nádraží a po klasickém rozloučení s rodiči a nasednutí do vlaku jedeme do Frenštátu pod Radhoštěm. Cesta ubíhá ve veselé náladě a tak ani nikomu nevadí že celou cestu stojí s těžkým báglem na zádech a na perónu ho mráz štípe do tváří.
Po vysednutí z vláčku se Ali ujímá vedení a určuje směr trasy. Ne že bychom mu nevěřili, ale po několikaletých zkušenostech i Péťa podlehne nutkání prověřit trasu a osloví domorodce. A tak se bez bloudění dostáváme úspěšně k turistické chatě kde nás čeká nevrlý správce s povolením pouze odložit bágly, vyčůrat se a vrátit se až kolem 15 hodiny. A i když jsme notně promrzlí, přesto se podřizujeme a dělíme se na dvě skupiny - pracující a bavící se. Ája s Hanýskem jdou okupovat místní obchod a zajistit tak proviant pro 15 hladových osob a ostatní odchází podívat se na nedaleké skokanské můstky. Po návratu všech prokřehlých Svišťů dochází k ubytování, zdravotnímu filtru, vaření večeře, sušení věcí, zejména bot, rukavic a čepic, bezpečnostnímu proškolení a ostatním nezbytnostem, ale hlavně k oficiálnímu zahájení Jarní 13.Svišťů. Po večeři jsme si zahráli první ze 13 bodovaných her s názvem "Neposedná tužka". Jelikož jsme byli hraví a hodní tak za odměnu byl i Clondike o sladkosti. No a jak už to bývá první noc tak do půl dvanácté jsme nemohli usnout a dělali lumpárny na pokoji k veliké "radosti" dospěláků.
Ráno 6.února začalo opravdu mrazivě. Budíček nebylo ani potřeba vyhlašovat, všichni byli o půl osmé vzorně převlečení, umytí a hladově nastoupení na snídani. Prostě jsme už sehraní a nemusíme se nahánět. Po jídle a řádném oblečení jsme šli na nedalekou jízdárnu podívat se na koně, což nám bylo umožněno hlavně díky Ilíkovi která se líbila mladému koňákovi. Tudíž jsme viděli vše a s podrobným výkladem. Dozvěděli jsme se že majitelka jízdárny pochází z Českého Těšína, no svět je malý a o náhody v něm není nouze... Koně se nám líbili ale zima byla veliká a nám opět kručelo v bříšcích a tak jsme spěchali na chatu za Ájou, která na nás už čekala s uvařeným obědem.
Po krátkém odpoledním klidu jsme se vydali do města na městský úřad kde je umístěn originál sochy Radegasta. Poté byl rozchod při němž jsme hráli další bodovanou hru s názvem "Slon nebo velbloud". Po utracení většiny kapesného jsme se vrátili na chatu. Večer proběhl hraním her a poslechem Hrochovo sci-fi večerníčku.
Úterní ráno bylo opět mrazivé a sněživé. Po provedení ranní hygieny, převlíknutí a úklidu čekalo tzv. "Společné dopoledne" což spočívalo v tom že jsme byli všichni svázáni k sobě provazem a vše jsme tudíž museli dělat společně. Tedy i jít na wc, což po těch schodech nebylo zrovna jednoduché. Bylo to prima a pomohlo nám to i zjistit charakter jednotlivých spoluhráčů. Někteří totiž nechtěli spolupracovat a tím svým způsobem ubližovali ostatním.
Takto svázaní jsme si zvládli zahrát i "Myšičkárnu". K rozvázání došlo až po obědě abychom se mohli obléknout a jít na krytý bazén. Ve vodním fotbale jsme porazili domorodce, hráli vodní honěnou a holky měli to štěstí a vyhřáli se v sauně. Po návratu na chatu jsme s vedením zdravotníka Petra rozvěsili všechny plavky, ručníky a ostatní mokré věci po celé chatě, navečeřeli se, hráli další bodované hry a usínali za dalšího dílu sci-fi večerníčku.
Středa 8.února byla také mrazivá. Dopoledne jsme strávili naučnou procházkou na vyhlídkové místo Frenštátu. Jelikož byla mlha, sněžilo a vál ledový vítr tak jsme toho ani moc neviděli, ale to nám vůbec nevadilo, celou cestu tam i zpět jsme dělali blbosti a bavili se házením sněhu po sobě navzájem. Na náměstí jsme měli ještě krátký rozchod k utracení zbytku kapesného. Po návratu byl oběd, prima dlouhý odpolední klid a po něm jsme dohrávali bodované hry. Pak jsme měli osobní volno a večeři a po ní slavnostní vyhlášení výsledků a rozdání diplomů a odměn. Každý měl úsměv na tváři, jelikož mu přibyl další plyšový kamarád a tak se usínalo lépe. I když jsme chtěli kanadskou noc tak představa toho úklidu po ní byla přímo děsivá a tak jsme si raději povídali a povídali a povídali až jsme usnuli a spali bez rošťáren až do rána. To nás čekalo balení, uklízení a rozloučení se s chatičkou. Nahodili jsme si bágly na záda a vydali se na nádraží kde jsme skoro hodinu čekali na vlak který měl kvůli sněhu na kolejích zpoždění. Do Těšína jsme tedy dorazili později než bylo plánováno, ale to vadilo asi jenom čekajícím rodičům, my jsme se totiž skvěle bavili i ve vlaku. Ale všechno krásné končí a tak i pro nás nastal čas udělat ostatním pá pá a vydat se do svých domovů.

Ája

6.)
Jezdec
790 bCelkové pořadí po 13 her

Cesta vlakem (Jezdec, Harry a Štěpán) Cesta vlakem (Chůva, Míša, Orel a Hroch) Hurvínek Harry Chůva
Exkurze ve stajích Exkurze ve stajích Exkurze ve stajích
Účastníci Jarní třináctky (V pozadí org. socha Radegasta)
Hra Klondaik (Chůva a Hurvínek)
Hra Klondaik (Štěpán, Lipo, Jezdec) Koupání v krýtem Frenštáckém bazéně Hurvínek Štěpán, Ája, Chůva, Hanys a Míša Koupání v krýtem Frenštáckém bazéně
Koupání v krýtem Frenštáckém bazéně Jedec Lipo Jedna z třinácti her do J.třináctky Jedna z třinácti her do J.třináctky
Míša a Hroch Jezdec, Harry a Lipo
Turistická chalupa - Franštát p. Radhoštěm
Stavím sněhové věže... :-) Stavím sněhové věže... :-) Hra mafie, pohled na sněhová bunkr (Štěpán, Hroch, Hurvínek, Jezdec, Štěpán) Hra mafie, pohled na sněhová bunkr (Lipo, Hroch, Míša a Chůva) Ranní snídaně