Turistické středisko Svišti - 6.letní tábor Svišťů 2006
6.letní tábor Svišťů 2006
- Domašov nad Bystřicí -

Rok uběhl jako voda a my jsme se vydali na další sviští tábor. Tentokrát jsme jeli všichni autobusem, což byla podstatná změna. Nemuseli jsme tudiž shánět auto na převoz věcí a dělit se na dvě skupiny. Cesta vedla přes vojenské území Libava což byl zážitek hlavně pro kluky. Naše cesta končila v Domašově nad Bystřicí v turistické základně Junáků. Po vyložení všech věcí a odjezdu autobusu se museli nedočkavci usadit na lavičkách okolo táboráku a počkat než přebereme základnu a rozdělíme kdo kde bude těch 14 dní bydlet. Takže po zjištění počtu lůžek na pokojích jsme Svišťům dali možnost výběru s kým chtějí být. Pak začalo vybalování a seznamování se s novým prostředím, zdravotnickým filtr, bezpečnostní proškolení, seznámení s táborovým řádem a další nezbytnosti co vždy přináší první táborový den. Večer samozřejmě nikdo nemohl usnout a všichni museli povídat dlouho do noci, ale to už nikoho z nás nepřekvapí, je to tak pokaždé. :-) Ráno začali Svišti rozcvičkou pod vedením Hanýska a dostali řádně do těla. Potom proběhla ranní hygiena, úklid pokojů a konečně snídaně jež byla posunutá protože místní jediný obchod otvíral až o půl osmé a doprava jídla pro 40 lidí na kolech taky byla občas dobrodružstvím.
Dopoledne jsme se royd2lili na Asterixe, Obelixe, Panoramixe a Římany. Stali proti sobě tudiž tři oddíly které mezi sebou čekalo čtrnáctidenní soupeře ale samozřejmě v duchu fair - play a hlavně pobavení všech. Takže na základně legend jsme se vždycky přenesli do dávného Říma a plnili rozmary Ceasara a Kleopatry, učili se kouzla a snažili přijít na to z čeho se dělá kouzelný nápoj síly. Jednou se stavěli nedobytné věže, podruhé se poslepu lovil divočák, hráli se i gladiátorské hry a předvídala budoucnost. Všechno bylo samozřejmě bodováno a zaznamenáváno. Mezi plněním Římanských povinností jsme si našli i chvíli na to abychom porazili dívčí skautský tábor v pakobalu a fotbalu a to jak mladší tak starší družstva. Také nás neminula naše oblíbena hra Latrína, Clondike, diskotéky a večerní hraní na kytaru, táborák a opékání párků, koupání v místní říčce, celodenní výlety, oslava narozenin s hostinou a spousta dalších příhod. Bohužel nám vše zkomplikovala viróza která postupně postihla dvacet dva Svišťů. Takže nafasovali blicí kyblíky, toaletní papír, dietku a izolaci.
Vařilo se tedy dietně, ošetřovalo se nemocné a využil se i notebook a marodi sledovali pohádky což byl v dané situaci ten nejlepší lék. To nám vše ale nebránilo v plnění dalších legend, je pravda že osazenstvo oddílů se střídalo, ale vše se nakonec zvládlo. Takže se tvořili věnce pro Ceasara, při čemž byla zajímavá strategie výrobního postupu, materiálu a špionáže. Také se oslavili Chůviny jedenácté narozeniny což bylo řádně zdokumentováno foťákem i kamerou. Všichni řádně popřáli a připili na zdraví. Chůva je potom všechny odměnila dobroučkými bonbónky a jak známe děti tak těch přeci není nikdy dost... Ještě jednou vše nejlepší. :-)
Svišti jsou oddílem turistickým a tak nás čekala dvanáctikilometrová procházka do města Šternberk, kde je jeden z mála hradů, který není postaven na kopci ale v údolí. Cesta byla příjemná, ale sluníčko z nás vysávalo veškerou vodu tak jsme museli tekutiny řádně doplňovat. Dbali jsme i odpočinků a svačinek a nabývali vědomosti z naučné stezky. V pokladně hradu se většina občerstvila nanukem, koupila pohlednice, turistické známky a další drobné upomínkové předměty. Pak už se konala samotná prohlídka jež díky opravdu zajímavým exponátům a výřečnosti paní průvodkyně zaujala i ty nejmladší Sviště. Víte že postel s nebesy sloužila jako ochrana proti švábům padající ze stropu a ne jako módní výstřelek? A další a další poznatky z historie které nás opravdu zaujaly. Překvapil nás hlavně Sovík, který toho o všem věděl a pozitivně reagoval na dané dotazy. Takže klobouk dolů před jeho vědomostmi. Po rozloučení s průvodkyní jsme ještě pořídili nezbytnou fotodokumentaci a vydali se do centra města okupovat obchody a utrácet kapesné od rodičů. Zpátky do tábora nás už ale vezl autobus protože bychom jinak dorazili za tmy a nestihli spoustu her a hlavně oblíbený nástup na kterém se mimo jiné rozdávala došlá pošta. Ale ani ta není k má ní jen tak, za pohled se dělalo pět a dopis byl za deset dřepů. Taktéž každou věc kterou si nepořádničkové zapomněli jinde než na svém pokoji si také museli oddřepovat. A někdy bylo docela zábavné pozorovat výrazy obličejů když se mezi věcmi objevilo spodní prádlo, nebo něco od vedoucích, ale i ti dřepovat museli aby to bylo fér.
Jeden z dalších slunečných táborových dnů jsme prožili se zvířátky v zoo na svatém kopečku u Olomouce. Měli jsme možnost krmit kozy přímo v jejich výběhu, vyzkoušet si jaké je to mít živého hada kolem krku nebo držet na ruce orla. Obdivovat mořské akvária se žraloky, piraněmi nebo si dát pozor abychom nebyli popliváni lamou. Občerstvili jsme se na rozhledně uprostřed zoo, okupovali houpačky, průlezky a kolotoče a hlavně utráceli další část kapesného. Do tábora jsme jeli opět vláčkem motoráčkem kouzelnou krajinou.
Dny ubíhali jako voda a byl tu poslední táborový večer a slavnostní nástup spojený s vyhlášením výsledků a předáním odměn. Celotáborovou hru vyhráli Ájini Obelixové, druzí byli Aliho Panoramixové a třetí Lenčini Asterixové. Nástup probíhal ve veselé náladě. Odměny se líbili a všichni byli rádi že zažili spoustu nových dobrodružství. Poslední večer byl protancován na sviští diskotéce. Dopoledne se balilo, gruntovalo a hlavně už těšilo domů. Jeli jsme opět autobusem ve kterém jsme hlavně hráli na kytaru, zpívali a povídali si vtipy. No a po příjezdu již nastalo loučení a rozchod se svými rodiči do svých pokojíčků. A když jsme u jsme u toho loučení, milý Svišti, ráda bych se rozloučila i já. Děkuji za zážitky které jsem s vámi mohla prožít a přeji mnoho pohodových dní a nových kamarádů.

Ája

Výprava do ZOO Olomouc

Je sobota a nás čeká další celodenní výlet, tentokrát do ZOO Olomouc. Budíček jsme měli v 7:00 hod. Poté následovala ranní hygiena a snídaně. Hned po snídani jsme se řadili před budovou a pak jsme vyrazili na náš již 2 výlet. Nejdříve jsme se vydali do nedalekého obchodu, kde jsme si vyzvedli svačiny na celý den. Pak jsme šli na vlak, který nás dovezl do Olomouce hlavní nádraží kdepak jsme přesedli na trolejbus, který měl konečnou kousek od ZOO. Po zakoupení vstupenek jsme si vytvořili 4 členné skupiny, jelikož každého zajímalo něco jiného a vyrazili jsme na prohlídku. Viděli jsme moc hezkých zvířátek. Někteří odvážní se šli podívat na rozhlednu, která se nacházela uprostřed areálu ZOA.
Po prozkoumání celého areálu ZOA a nakoupení suvenýrů a malých dárečků pro rodiče, babičky, dědečky či sourozence jsme vyrazili na zpáteční cestu zpátky do tábora. Po přepočítání nic už nebránilo vyrazit na trolejbus. V něm pár dětí uslo , taky aby né když bylo nemožné teplo. Když jsme dojeli před hlavní nádraží rovnou jsme nasedli na vlak do Domařova nad Bystřicí, který jel 30 minut takže jsme měli ještě hodně času abychom ve se vlaku pochlubili co vše jsme viděli. Ti kteří byli během cesty pozorní mohli vidět nejrychlejší vlak v ČR Pendolíno.
Konečně jsme dorazili na místo a už náš čekal jen malý pochod do tábora... Všichni jsme byli unaveni a proto jsme všichni nabírali sílu na další den. Po večeři a osprchování jsme si popřáli dobrou noc šli jsme hajat… :-)

Čiko

Výprava na hrad Šternberk

Již v sedm hodin probudilo některé z nás teple hřející sluníčko do krásně rozzářeného dne. Počasí bylo tedy nádherné, a proto nám už nic nebránilo v tom, aby jsme se dobře nasnídali, převlékli a seřadili před budovou do dvojic. Po rychlém přepočítání jsme všichni vyrazili náš jediný cíl, hrad Šternberk. Šli jsme v naší obvyklé sestavě-nejmladší vepředu a za nimi ostatní. Sluníčko hodně zářilo a doslova nás spalovalo zaživa. Proto byly tedy nezbytně nutné časté občerstvovací zastávky.Terén cesty byl různý,chvíli jsme šli loukou, chvíli lesem a chvíli i po cestě. Ale nemusíte mít strach díky bezvadné spolupráci instruktorů a vedoucích pomocí vysílaček bylo cesta cestou bezpečná :-) Po tedy asi tříhodinové cestě plné sluníčka a dobré nálady jsme z lesa spatřili město Šternberk a to již bylo pro nás znamení že jsme blízko u cíle a bylo to doopravdy tak.Nejvíce jsme se ještě pobavili když jsme slézali malý příkop z lesa na cestu. Každý nám předvedl komický sestup dle svého stylu.Pak už zbývalo jen málo kroků k našemu vytouženému cíli.
Po příchodu na hrad Šternberk následovala již běžná aktivita-kupování suvenýrů a odpočinek. Poté následovala prohlídka hradu. Hrad je doopravdy moc krásný a myslím, že nebudu sám kdo doporučí tomu co na něm nebyl, navštívit ho. Všichni jsme se dozvěděli opravdu zajímavé věci-já jsem se dozvěděl, že podle svého jména (Martin) patronem všech žebráků a vojáků, čemuž se všichni opět ze srdce zasmáli. Po skončení prohlídky následoval rozchod ve městě který každý využil jinak. Někteří k nakoupení suvenýrů, dárečků pro sebe i své nejbližší za již dříve ušetřené penízky. A někteří si prostě jen zase odpočali.Osídlení již zmiňovaného města se nám zdálo velmi řídké. Snad to bylo tím, že všichni pocházíme ze zalidněnějšího města. Šternberk je opravdu velmi zajímavé město které oslňuje svou krásou a poklidem, a milými lidmi. Po srazu který všichni vzorně dodrželi jsme se pečlivě spočítali zda jsme někoho někde nezapomněli a všichni hromadně vypravili na nedaleké autobusové stanoviště.Zde jsme si během čekání na autobus všichni povyprávěli zážitky a pochlubili se svými právě zakoupenými dárečky.Po zhruba 10 minutách přijel námi tak očekávaný autobus. Po zaplacení jízdného jsme každý slušně obsadili místo a ještě za jízdy obdivovali město a jeho krajinu. Tedy alespoň ti, kteří si během jízdy nedali malého „šlofíčka“. Né každému se chtělo po příjezdu do Domařova vystupovat! Někteří svůj humorný odpor komentovali větou: nechte mě tady já pojedu dál“. Ale nakonec všichni poslušně z pohodlného autobusu vystoupili. Dorazili jsme na základnu a měli chvíli volného klidu. Pak následovala večeře a večerní program! Ptáte se jaký? Ale to je přece už jiné vypravování...

Tuki

Hurvínek - Slepý střelec Hroch - Slepý střelec Družstvo Panoramixů Družstvo Asterixů Družstvo Obelixů Večer s kytarou
Večer s kytarou 2 Fotbal proti skautkám (Hroch, Vašek) Fotbal proti skautkám Fotbal proti skautkám (David, Hurvínek) Hrad Štenberk Hrad Štenberk
Cesta z hradu ZOO Olomouc (Hroch, Ája)
ZOO Olomouc
Kristýna, Lucka, David Aďa, Chůva, Ješterka, Janička ZOO Olomouc
ZOO Olomouc ZOO Olomouc Hra Latrína Hra Latrína Hra Latrína Výprav do Olomouce
Olomouc - Orloj
Stará radnice - Olomouc Výprav do Olomouce Vítězné družstvo Obelixů Družstvo Panoramixů, které skončilo na 2.místě Družstvo Asterixů, které skončilo na 3.místě

Základna Domašov nad Bystřicí Základna Domašov nad Bystřicí Základna Domašov nad Bystřicí Základna Domašov nad Bystřicí
Ten, kdo chce CD plné fotek a videí z tohoto tábora tak ať se domluví s Alim. Cd má 694 Mb.